Met jou aan mijn hand

IJssel Dieren - zonsopgang

IJssel met overstroomde uiterwaarden bij  zonsopgang, Dieren, 2016

Voor Chanel Bleiker, ter gelegenheid van haar verjaardag, in liefde.

Met jou aan mijn hand
Bestijg ik hoge bergen,
Bezeil ik woeste zeeën
Laat alle ironie varen.

Ik loop tientallen mijlen,
Met jou aan mijn hand;
Daal van honderden trappen,
Juich diep onder de grond.

Mijn onverdiende geluk
Wordt vermengd met gegak,
Met jou aan mijn hand,
Van duizenden ganzen.

Mijn kwijnende ironie,
Mijn ondergronds gejubel,
Leg ik neer in dit lied,
Met jou aan mijn hand!

Geef een reactie

